12 Ağustos 2012 Pazar

Beyaz At Şimdi Geçmiş Buradan

4 ağustos günkü güncemde sizinle, geçen yüzyılda yazdığım, ilk kitabımdan bir öyküyü paylaşmıştım.

Bugün Olimpiyatları seyrettiğim kanalda yayınlanan bir reklamla karşılaştığımda, adeta bu öykünün ilk bölümünü yaşadım. Ve sonunda bulduğum bu 40 saniyelik reklam filmini, defalarca seyrettim. Yazılanlar görselleştirilmiş olsa, bu kadar yazana yakın ve sıcak gelebileceğini düşündüm. 

Ancak aynı çalma listesine bağlı sıradan diğer görsele geçip de, bu fimin yapım aşamasının kısaca anlatıldığı bölüm başladığında, öykünün ikinci bölümünün farklı sürümüyle örtüşmesini hayretle izledim. Sanırım bir tatlı tesadüf. Tabii ki bütün bu içine düştüğüm durumun benim için ne ifade ettiği, öykünün "bakalım bizim deli oğlan ne yazmış bugün, neler saçmalamış..." denmeksizin okunabilmişse anlaşılabileceği kuşkusuz. Kısaca; farklı mekanlardaki yaşamların, kültür, din, dil, dünya görüşü, alışkanlıklar, tutkular, saplantılar farklılık gösterse de, duygular değişmeksizin "insan her zaman insandır..."a gelip dayanması konusu, yakaladığımı zannettiğim kıspetin paçası olduğu noktasına taşıdı beni. Bir tuhaf mutluluk, yaşarken hissettiklerim. Ya da tüm özetlemeye çabaladıklarım, anlaşılmazlığından yakasını bir türlü kurtaramayıp anlatılamamışsa, ha çarşamba ha perşembe fark etmez, "bakalım bizim deli oğlan ne yazmış bugün, neler saçmalamış..."ın devamı anlamından öteye geçemeyecektir; duvarına sırtımı dayadığım yel değirmenlerinin gölgesinde şekerleme yaparken, Rozinante'yi, Sancho Pança'yı, güzeller güzeli Dulsine'yi bekleyen Don Kişot'tan beş kuruşluk farkım olmaksızın.


Eğer ki, "haydaaa!" diyerek aynı kıspet paçasının yakalandığını görebildiyseniz; öykünün benim olmadığını anlamışsınızdır. Zira öyküyü yazan kalem yaşam. Bense yalnızca; zaman, mekan içinde yakalayabildiğim yaşamın terelmiş parçalarını sabitleyebilmek, duvarıma asabilmek, kaçmasın diye tasmalamak adına matbulaşsın diye yazıya döküyorum.

Sevgilerimle... 

ahb

not: Diğer yazılarıma, yandaki GÜNCELERİN TÜMÜ bölümünden yıllık/aylık/tek tek ulaşıp okuyabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder